Projekttermin

Projektterminen på Artists’ Book-utbildningen är ett tillfälle att utveckla sitt konstnärskap och få möjlighet att fördjupa sig i ett konstnärligt projekt eller i en grafisk teknik. Under utbildningen kombineras praktiska och teoretiska ingångar till boken som form och rum, men inom programmet finns det stor frihet att tillsammans med handledare och skolans lärare utforma sitt eget utbildningsinnehåll under terminen.

• Cyanotypi (Workshop) Lott Alfreds

• Bokhantverk/ bokbindning Miro Burman

• Nyorientering inom Artists Books begrepp `Boken som Rum+

• Affischkurs/ Produktion utställning Mattias Broberg

Förutom teknikkurserna har du tillgång till skolans kvalificerade verkstäder, egen arbetsplats och kontinuerligt stöd av utbildningens handledare.

Handledare för utbildningen är Tommy Mäkinen, konstnär och pedagog.

Datum & kursavgift

Vårterminen startar 9 januari och slutar 10 juni 2023.

Utbildningen är studiemedelsberättigad (A3 nivå)

En termin kostar 20 000 kr, avgiften täcker kursmaterial för samtliga kurser, därtill fri tillgång till verkstäder och dess utrustning. Merkostnadslån för avgiften kan sökas hos CSN. Utbildningen uppbär statsbidrag och står under Yrkehögskolemyndigheten.

Ansökan

Din ansökan ska innehålla 5-10 foton av dina arbetsprover samt en kort text där du beskriver ditt projekt, idéskiss eller annan motivation.

I mån av plats antar vi nya studerande.

Skicka din ansökan till info@grafikskolan.se

Frågor och kontakt: mariana@grafikskolan.se eller ring

Mariana Ekner, rektor tel: 08-392450,